Wednesday, December 10, 2014

ДУУ

Би нэг их олон дуу сонсдоггүй. Миний сонсдог дуунууд бүгд ямар нэг учраас, ямар нэг зүйлийг санаг дурсуулж, сэтгэлийг минь нэгэн хэвийн байхаас авардаг. Хичнээн хэн ч сонсохоос аймар солгой ч гэсэн би ганцаараа байхдаа эсвэл зүгээр л дотроо шаналан байж, эсвэл догдлон, хайрлан байж тэдгээр дууг сонсдог. Өнөөдөр нэг солонгос дуу сонссон юм л даа. Тэр дуу 18 үеийн анхны хайртайгаа өнгөрүүлсэн өвлийг санагдуулдаг. Тэр тэгэхэдээ найзууд гэж боддог. Миний анхны хайр хэзээ ч юм гэнэт гарч ирж, гэнэт алга болдог. энэ дуу үнэхээр бүгдийг дурсуулж чаддаг. Тэр манайд ирэхдээ надад энэ дууг дуулж өгөөд би утсан дээрээ бичлэгийг нь хийж байсан юм. Одоо хуучин компьютерээ ухвал тэр дуу гарч ирэх л байх. Өдөр бүр, шөнөжин тэр бичлэгийг үзэн орондоо инээж хэвтдэгсэн. Хичнээн хөөрхөн, хичнээн дурлаад ханамгүй сайхан залуу. Одоо гэсэн энэ мэдрэмж арилаагүй. Тэрнийг гүйцэж миний сэтгэлийг бүрэн эзэмдсэн залуу дахиж олдохчгүй биз. Учир нь тэр анхны хайр гэнэн залуу цав цагаахан сэтгэлд хайр гэж бичээд явчихсан. Харин маш хөндүүр сорви үлдээсэн. Одоо ч энэ дууг сонсоход зүрх минь өвддөг, тэр сорви хөндөгддөг.  Сонсох бүр тэр өвөл нүдэнд харагдаж, тэрэнд таалагдах гэж хичээж байсан минь бүгд санаанд орж байна. Одоо гэсэн тэрний үг бүр надад үнэтэй, одоо ч гэсэн би таалагдах гэж, тэрэнд ядаж найз хэвээр мартагдахгүй байхын тулд бүхнийг хийдэг. Тэр бүхнээс хүчтэй байдаг шигээ, миний зүрхэнд ч бүхнээс илүү зай эзэлдэг. Би гоё сайхан дурсамжаа самардах бүрд тэрний тухай бодол хамгийн эхэнд орж ирдэг нь бүр ч хэцүү.
Тэр бол ямарч нөхцөл, шалгуур харгалзаж үзээгүй зүгээр л тэр хүнийг бүхлээр нь хайрласан хайр байсан болоод ч тэр үү, зүрх минь одоо хүртэл хөндүүр, тэр үргэлж зүүдэнд минь ирсээр л байдаг. Тухайн үед зүрхэнд минь ямар ч айдас, ямар ч шарх огт юу ч байгаагүй болоод тэр чигээр нь, хамгийн ихээр, хамгийн сайхан чигээр нь хайрласан. Бидэнд учирсан хамт байсан өдрүүд цөөн ч гэлээ хамт байсан өдөр бүрт тэр надад ямар нэг мартамгүй дурсамжийг үлдээгээд явдаг. Түүнтэй хамт байсан өдрүүд бүгд инээдээр бялхаагүй ч хэрэгтэй үед минь хичнээн хурдан ирээд намайг аргадаж, би мөрийн нь түшин уйлдаг. Юм бүхний түрүүнд тэрэнд л хэлэхийг хүсдэг. Тэр надад хичнээн хэрэгтэй байдгаа мэддэг болов уу. Миний сонсдог дуунууд ихэвчлэн бүтэлгүй хайр, хайраа илчилсэн, санагалзсан дуунууд байдаг. Магадгүй миний тэрэнд одоо болтол хэлж чадаагүй үгс тэр дуунууд шиг болоод л тэр байх.
Гадаад явахаасаа өмнө нь гэрт минь зорьж ирээд хоол хийж өгч бүтэн оройг жаргалтай өнгөрүүлчихээд явахад чинь яагаад ч юм гадарлан уйлмаар санагдсан ч би юу ч болоогүй юм шиг инээгээд л ядаж уран зохиолын дэвтрийг чинь дурсгал болгож авч үлдэх гээд чадаагүй дээ. Тэгэхдээ л тэр яагаад ч юм надад сэтгэл гаргаад байдаг байсан ч бид бие биенээсээ холдохгүйн тулд үргэлж сайн найзууд хэвээр байхыг чухалчилж яг хоюул байх үедээ яагаад ч юм ичингүйрч орхидог. гэнэт гэнэт сэдэв олж ярих гэж хичээгээл, юуны ч тухай хамаагүй дуржигнатал ярьж байгаад л салдаг. яг үнэн сэтгэлээ уудлаж ярьсан өдөр байгаагүй, байлгахгүйн тулд ч хичээдэг. Тэрний хэлдгээр нэг тийм утгагүй харилцаа бидний дунд одоо хүртэл бий. Тэр одоо болтол надад уулзаад салах, өөр тийшээ явахдаа баяртай гэж хэлж байгаагүй. Үргэлж ямар нэг зүйлийн өмнө уулзаж хөгжилтэй зүйл хийж, намайг инээлгэчихээд явдаг. Тэгэхдээ явлаа баяртай гэж хэзээ ч хэлж байгаагүй шигээ, хэзээ ч хамаагүй гарч ирээд сайнуу гэнэ, эсвэл утсаар ярина. Миний дугаарыг утсандаа хэзээ ч тэмдэглэдэггүй үргэлж цээжинд нь байдаг болоод ч тэр үү би дугаараа сольж чаддаггүй юм. Гадаадад байхдаа хаа хол хөдөө тосгоноос юу ч болоогүй хүн шиг утасдаад л аймар хөөрхөн ярина. Тэр дуудлагыг авсан өдөр би тэр чигэээрээ агаараар нисдэг байлаа.

1 comment:

  1. Уншихад хичнээн таатай байв аа.

    ReplyDelete

Өвдөлтийн шүлэг

Өвдөлтөөр зуурсан нулимстай инээд  Үе үе мэдрэх халих мэдрэмж Үүрд биш л хорвоо хойно  Үнэнийг би охидоосоо нуумааргүй байна  Өвдөг...